Tijdens de eerste twee weken van het schooljaar leerden we kennismaken met het reilen en zeilen in de Bijtjesklas. 😉 Welke hoekjes zijn er allemaal, wat is een kiesbord, hoe moeten we opruimen, leren foto’s nemen met de I-pad (we maakten helemaal zelf een fototelboek voor onze boekenhoek), hoe een schildersschort aantrekken,….
We maakten kennis met ‘Grote brutale Hippo’ en zijn onbeleefde manieren. Wij leren op een beleefde manier spreken tegen elkaar en op de juiste manier hulp vragen aan iemand.
Tijdens de godsdienstmomentjes maakten we een groepswerk ‘de klasboom’, hiervoor deden we inspiratie op bij de kunstenaar Kandinsky. We bekeken ook heel veel verschillende soorten zaadjes en hoorden het verhaal van het piepkleine mosterdzaadje die uitgroeit tot een grote boom.
Aan de groeimuur hangt het pictogram ‘ik zorg voor al het materiaal in mijn klas en school’. Want dat moeten we nog een beetje oefenen vind juf. 😉
De cirkel stond niet alleen centraal bij Kandinsky, maar ook tijdens de Krullenbol momentjes. De oudste vriendjes maakten een ‘Meneertje Rond’ in de motoriekhoek en we letten hierbij al goed op de juiste draairichting!
In de letterhoek werd een eerste letter aangebracht, namelijk de W van Welkom.
We leerden ook al de eerste drie bevertjes kennen die voor een goeie werkhouding zorgen: ik zit stil, ik zwijg en ik steek mijn vinger op. En dat gaat al redelijk goed hoor!
We zagen a.h.v een experimentje waarom het zo belangrijk is dat we onze handen wassen mét zeep. Dat was cool om te zien! We leerden ook het ‘handenwaslied’ van Kapitein Kletskoek. Dit kan je terugvinden op Youtube, we kunnen het al goed meezingen!
Fruit eten doen we momenteel in onze kring. Dat is elke dag opnieuw een heel fijn en rustig ‘babbelmomentje’.